2022. május 3-án rendezte meg a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság (MAB) webináriumát, amelyen a MICROBOL projekt főbb eredményei és a hazai implementációjának lehetőségei kerültek bemutatásra. Az online eseményen részt vett a Magyar Rektori Konferencia, az Oktatási Hivatal, a MAB-bal együttműködő szakértői kör, valamint a MAB Titkárság munkatársai.
A két évet (2020-2022) átfogó MICROBOL projektet a Bologna Follow-up Group (BFUG) és a belga oktatási minisztérium koordinálta, több partner támogatásával. Közreműködő partnerszervezet a finn oktatási és kulturális minisztérium (Ministry of Education and Culture of Finland), az Olasz Akadémiai Mobilitás és Ekvivalencia Információs Központ (CIMEA), az Európai Egyetemi Szövetség (EUA), a Felsőoktatási Minőségbiztosítás Európai Szövetsége (ENQA), valamint – társult partnerként – az Európai Felsőoktatási Minőségbiztosítási Regiszter (EQAR). A partnerszervezetek képviselői a rövid ideig tartó tanulási tapasztalatok során szerzett eredmények igazolására szolgáló mikrotanúsítványokat három munkacsoportba szerveződve vizsgálták. A képesítési keretrendszer és kreditek, az elismerés, valamint a minőségbiztosítás témakörei mentén dolgoztak a tanúsítványok Bologna-rendszerbe illeszthetőségén.
A MAB a minőségbiztosítási munkacsoport munkájában működött közre. A munkacsoport 2021 júniusában közzétett dokumentuma tartalmazza a témát övező főbb kihívásokat és a közösen megfogalmazott ajánlásokat. A MICROBOL projekt 2022 márciusában zárult, aminek eredményeként létrejött a Mikrotanúsítványok a Bologna kulcsfontosságú kötelezettségvállalásokhoz kapcsolódóan elnevezésű dokumentum, amely a közös európai keretrendszer elemeit tartalmazza.
A MAB előadásának kivonatolt diasora ide kattintva érhető el.